התחבר | הרשמה
שכחת סיסמה

סיסמה ישלח אליך לדואר אלקטרוני.

 

ברוכים הבאים

מוריס ג'אנשוילי ראיון

הצעת ג'נשוילי להקים ערוץ מקור שמיועד לדוברי גרוזינית נשמע לכמה מראשי התעשייה ב-2001, כרעיון הזוי, מופרך.

" איך הגעת לתחום?

"עליתי לארץ בשנת 1976 ומאז אני 30 שנה בשואוביזנס. הקמתי להקה והופענו באירועים. זכיתי פעמיים במקום ראשון בפסטיבל הזמר הגרוזיני. עד היום אני מופיע, 5-6 הופעות בחודש. אני עושה את זה בשביל הכיף, אבל זו גם קריירה".

" עכשיו יש לך גם את הקריירה בטלוויזיה?

"זה לא מפריע. אנחנו ערוץ צנוע. הרבה אנשים רוצים ללמוד איך הרמנו ערוץ. ישבנו עם כל מיני פרופסורים ובעלי ערוצים, בעלי רקורד גדול. הם אמרו לנו כמה זה יעלה לנו, וכשאנחנו אמרנו באיזה תקציב נעשה את זה – הם התחילו לצחוק".

את הרעיון החל ג'נשוילי לגלגל לפני שש שנים, עם סוסו יוסיבשוילי, לשעבר מנהל התוכניות של הערוץ הממלכתי בגאורגיה. "דיברנו על מיעוט ערוצי התקשורת של העדה, שסגורה בתוך עצמה. בסך הכל היה כאן עיתון אחד בשפה הגרוזינית".

" למה, בעצם, לא להביא לארץ ערוץ גאורגי כפי שהוא, בשלמותו?

"זה היה בוודאי יותר זול. אבל לערוצים שמשדרים בגאורגיה אין זכויות שידור בינלאומיות. כשהם משדרים סרט של וורנר, אין להם זכות לשדר אותו מחוץ לגבולות המדינה. במשך שנתיים בנינו מסגרת לערוץ. גייסנו שני משקיעים, יוצאי העדה וסגרנו הסכמי תוכן בגאורגיה וברוסיה. עשינו בדיקת עלות כללית ובאנו לתבל ולמת"ב, שלא האמינו בערוץ. ב-YES קיבלנו צ'אנס ובאפריל 2003 עלינו כערוץ בתשלום חודשי של 24.90 שקל, והסכם לחלוקת הכנסות בינינו לבין הפלטפורמה. בישראל יש 100 אלף יוצאי גרוזיה, שזה בערך 25 אלף בתי אב. מכיוון שעלינו רק ב-YES, ציפינו ל-10,000 מנויים. הגענו ל-7,000. מתוכם 3,000 עברו בגללנו מ-HOT ל-YES".

עד עליית הערוץ לאוויר, השקיעו היזמים 600 אלף דולר. עד היום הושקעו בו מעל מיליון דולר.

" במושגים של טלוויזיה, זה כסף קטן?

"טלוויזיה זה תענוג יקר, לא בעיה לשפוך כסף. גם בן-צבי (ערוץ תכלת) שפך מיליונים ואחרי שנתיים הבין שזו טעות. צריך להיות צנועים: אנחנו לא ערוץ 9 (הערוץ הישראלי-רוסי בבעלות לבייב). אפשר לקנות מכשיר הקלטה ב-100 אלף שקל ואפשר לרכוש מכשיר ב-30 אלף שקל. הצלם חשוב יותר מהמצלמה. את כל האריזה לערוץ (מעברונים, לוגואים) עיצבנו בעצמנו. יש לנו פתגם שמנחה אותנו, 'תפרוש רגליים לפי גודל המיטה'".

" איך החלטתם על תמחור הערוץ?

"לקחנו בחשבון שעל כל סרט בודד שמזמינים, משלמים 19.90 שקל. אנשים מוכנים להוסיף כמה שקלים ולראות ערוץ בשפתם".
במהלך שיחתנו, נודדות עיניו של ג'נשוילי אל מסך הטלוויזיה. לכמה דקות הוא מרותק למהדורת החדשות המועברת ב- ישירות מן הערוץ הגרוזיני המסחרי והעוסקת בסכסוך העכשווי בין רוסיה לבין גאורגיה.

לצד שלוש מהדורות חדשות ביום וסרטי רכש, הפיק ג'נשוילי עד כה 300 שעות מקור. "יש לנו תוכניות בידור, שעשועון טריוויה בסגנון 'מיליונר', תוכנית ראיונות וקליפים". ג'נשוילי עצמו מנחה את הטברנה המרכזית השנתית של הערוץ, בסילבסטר".

" בינתיים אתם מפסידים כסף?

"נגיע לאיזון ב-20 אלף מנויים. אנחנו עושים צעד גדול עם העלייה לשידור ב-HOT. לפני חודש סיכמנו גם על עלייתנו ב-JUMP TV, פלטפורמה של טלוויזיית אינטרנט (IPTV) בבעלות אמריקנית שמשדרת 200 ערוצים מן העולם. אנחנו הערוץ הישראלי הראשון שישדר שם. יש לנו פוטנציאל של מאות אלפי בתי אב בארה"ב".